ورود / ثبت نام

4 باور غلط درباره ی زبان انگلیسی

 باورهای غلط در مورد زبان انگلیسی را گاهی اوقات از افرادی که اطلاعات زیادی در مورد یادگیری زبان انگلیسی ندارند می شنویم. خیلی از این باورهای غلط در ذهن افرادی که در موسسه یا دانشگاه در سطوح بالا به یادگیری و مطالعه زبان مشغولند به تدریج اصلاح می شود. اما زبان آموزان سطح پایین و متوسط و افرادی که اطلاعات زیادی از زبان انگلیسی ندارند معمولا برخی از این باورهای اشتباه را در ذهن خود دارند.

در این مقاله قصد داریم باورهای غلط در مورد زبان انگلیسی را اصلاح کنیم و واقعیاتی را در مورد یادگیری زبان انگلیسی مطرح کنیم که می توانند به شما در مسیر یادگیری کمک کنند.

 

یه کتاب 504 بگیرم بخونم مکالمه ام خوب شه

یکی از باور های غلط در مورد زبان انگلیسی به کتاب 504 مربوط می شود. شاید بتوان گفت بالای 90 درصد افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند یک کتاب 504 در کتابخانه خود دارند. یکی از باورهای غلط این است که افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه به این زبان را دارند ابتدا یک کتاب 504 تهیه می کنند و شروع می کنند به خواندن. اما مشکل اینجاست که اکثر لغات این کتاب برای مکالمه زبان مناسب نیستند. معمولا این کتاب را کسانی مطالعه می کنند که قصد دارند در آزمون های مختلف زبان انگلیسی شرکت کنند. اما خواندن این کتاب اصلا روش مناسبی برای شروع به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی نیست. ضمن اینکه 504 یک کتاب قدیمی است که برخی لغاتش منسوخ شده است و در حال حاضر کتاب های خیلی بهتری برای آزمون آیلتس و دیگر آزمون ها توسط اساتید توصیه می شود.

لهجه ام رو مسخره می کنن

از آنجایی که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است، داشتن لهجه آمریکایی یا بریتیش اهمیتی که در قدیم داشت را از دست داده است و مردم دنیا این زبان را با هر لهجه ای که باشد به عنوان زبان مشترک پذیرفته اند. به طور طبیعی لهجه ای که مردم دنیا زبان انگلیسی را با آن صحبت می کنند به زبان اول یا زبان مادری آنها بستگی دارد. مثلا به طور عمده وقتی افرادی با اصلیت هندی، چینی، فرانسوی یا ایرانی به زبان انگلیسی صحبت می کنند شما معمولا قادر خواهید بود اصلیت آنها را از روی لهجه شان تشخیص دهید.

بر خلاف باورهای غلط در مورد زبان انگلیسی، این نوع لهجه های غیر بومی به هیچ وجه توسط انگلیسی زبانان قضاوت نخواهند شد و کاملا قابل قبول هستند. حتی اگر در آزمون آیلتس با این لهجه های غیر بومی صحبت کنید ولی از لحاظ لغات و گرامر و اصطلاحات و تلفظ مشکلی نداشته باشید می توانید نمره کامل کسب کنید و به دلیل لهجه غیر بومی، نمره ای از شما کسر نخواهد شد. بر خلاف لهجه، تلفظ از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و اگر تلفظ لغات را به درستی ادا نکنید ممکن است پیام لغات به اشتباه منتقل شود و یا حتی مخاطب منظور شما را متوجه نشود. پس به جای نگران بودن در مورد لهجه بهتر است وقت خود را روی تلفظ صحیح کلمات بگذارید.

طرف زبانش کامله

این جمله را شاید بارها از افراد مختلف شنیده باشید که فلانی زبانش کامل است. اما مساله این است که “زبان کامل” معنایی ندارد. می توان گفت شخصی در هر مهارت از زبان انگلیسی به چه سطحی رسیده است اما نمیتوان گفت زبانش کامل شده یا نه زیرا مرز مشخصی برای کامل بودن زبان وجود ندارد و اصلا معنایی هم ندارد.

البته در آزمون آیلتس یک فرد نیتیو را مثلا از لحاظ سطح اسپیکینگ عمومی در سطح نمره کامل یعنی 9 در نظر می گیرند و سطح اسپیکینگ داوطلبان را با آن می سنجند. اما حتی شاید از یک منظر می توان گفت برای افرادی که نیتیو هستند یعنی زبان اصلی آنها انگلیسی است نیز نمی توان چنین اصطلاحی بکار برد. در دیکشنری انگلیسی گستره وسیعی از اصطلاحات و لغات در زمینه های مختلف وجود دارد که هیچ کس نمی تواند ادعا کند همه آنها را می داند و می تواند به درستی بکار ببرد. حتی انگلیسی زبانان!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دوره های مکالمه

دوره های مکالمه در راستای سطح بهبود مکالمه در دوره های 10 جلسه ای برگزار میگردد.

یاسین اکرمی

زبان آموز

به نظر من به عنوان كسي كه طي ٤ ماه به نتايج فراتر از انتظارم رسيدم مزيت ويژه ي كلاس هاي خصوصي استاد خلیلی نژاد سرعت پيشرفت اونها نسبت به كلاس هاي عمومي موسسات ديگه هست .همچنين اگرچه آموزش هاي ايشون در آشنايي با روش هاي تست زدن آزمون آيلتس در اسكيل هاي ريدينگ و ليسنينگ بسيار تاثيرگذاره ولي مهم ترين جايي كه شاگردهاي ايشون تفاوت رو با شاگردهاي موسسات ديگه حس مي كنند در اسكيل هاي اسپيكينگ و رايتينگ هستش. اگر چه تلاش زبان آموز و وقتي كه در طول روز ميگذاره مهم ترين فاكتور در پيشرفت زبانه ولي با داشتن استاد ماهر بهترين نتيجه در كوتاه ترين زمان بدست مياد.